TREK Slash 9.8 GX AXS XL Black Olive
TREK
|
Slash 9.8 GX AXS T-Type Gen 6
| 5324159
TREK Slash 9.8 GX AXS XL Black Olive
€7.999,‒
Deze catalogus fiets is niet bij ons op voorraad in de winkel. Laat je vakkundig door ons adviseren bij de aanschaf van dit type fiets. Zo kunnen wij optimaal rekening houden met jouw persoonlijke situatie en wensen, zodat je straks over een fiets beschikt die het beste bij jou past.
Beschrijving
De Slash 9.8 GX AXS T-Type is een carbon enduro mountainbike die niet bang is voor angstaanjagend steile afdalingen. Hij heeft een OCLV Mountain Carbon frame met 170 mm veerweg, een veersysteem met hooggelegen draaipunt om grote obstakels te overwinnen en de tractie op wall-rides en pittige beklimmingen op peil te houden. Een 29” voorwiel en 27.5” achterwiel zorgt voor een speels rijgedrag. Het opgewaardeerde RockShox veringspakket is bestand tegen alle uitdagingen die je voor je wielen krijgt. Daarnaast is de fiets uitgerust met een SRAM GX AXS draadloos schakJe wilt een carbon endurofiets waarmee je beestachtig tekeer kunt gaan in de afdaling, maar die ook wendbaar is bergop. Je zoekt de tractie en stabiliteit van een veersysteem met hoog draaipunt, en heel veel veerweg om dikke wortels en grote drops moeiteloos te verteren. Upgrades staan hoog op je lijstje, waarbij een draadloos schakelsysteem en carbon wielen bovenaan staan.
Een OCLV Mountain Carbon frame met hoog draaipunt, tussentandwiel én interne opbergruimte, een RockShox ZEB Select+ voorvork met 170 mm veerweg, DebonAir luchtvering en Charger 3.1 RC2 demper, plus een RockShox Vivid Select+ achterdemper met 170 mm veerweg. Een SRAM GX AXS draadloos schakelsysteem met ruim voldoende versnellingen voor pittige beklimmingen, een Bontrager Line dropper zadelpen, een Bontrager Line Elite 30 tubeless ready carbon MX-wielset met 29” voorwiel en 27.5” achterwiel met Rapid Drive naaf.
Voor rijders die zoeken naar de prestatievoordelen van carbon en een zorgvuldig uitgekozen palet aan onderdelen, is de Slash 9.8 GX AXS T-Type het summum van enduro-fun. Hij heeft voor en achter 170 mm veerweg, een upgraded veersysteem en aandrijflijn, plus carbon wielen zodat je lichtvoetig kunt klimmen en hard kunt afdalen.
- Het hoge draaipunt van het veersysteem geeft je belachelijk veel controle op duivelse afdalingen, terwijl het zorgvuldig getunede anti-squat-systeem en de grote tussentandwielen pedaalterugslag voorkomen en het trappen verbazingwekkend efficiënt maken
- De enorme 170 mm veerweg voor en achter is meer dan genoeg voor het maken van grote sprongen en het verpletteren van rock gardens
- Het OCLV Mountain Carbon frame en de carbon wielen zorgen voor een lichte fiets die bovendien stijf is op de plekken waar dat nodig is, om soepel en gecontroleerd over ruig terrein te vliegen
- Hij wordt kant-en-klaar geleverd met een gemengde wielset met een licht rollend 29 inch voorwiel en een stijf en wendbaar 27.5 inch achterwiel, maar je kunt ook kiezen voor een volledige 29er setup voor meer snelheid
- Je kunt de Slash afstemmen op hoe en waar je fietst met een instelbare veringsverhouding, opschroefbaar bevestigingspunt voor de onderste schokdemper om over te stappen naar een volledige 29er, een balhoofdset met hoekverstelling (apart leverbaar)
Veringsontwerp met hooggeplaatst draaipunt
Dankzij het hooggeplaatste scharnierpunt kan de as naar achteren bewegen wanneer de vering wordt ingedrukt. Het achterwiel beweegt dus mee in de richting van de kracht die obstakels erop uitoefenen en rijdt er daarom sneller overheen. Op de trails voelt dit zeer vloeiend aan en houd je meer tractie en dus snelheid.
De terugslag terugdringen
Het oversized bovenste tussentandwiel voorkomt niet alleen de pedaalterugslag vanwege het hoog geplaatste scharnierpunt, maar biedt ook precies genoeg anti-squat om efficiënt te kunnen trappen. Het onderste tussentandwiel haalt de spanning van de derailleur, zodat schakelen soepeler gaat en de vering beter werkt.
Verschillende wielmaat voor en achter
De Slash heeft een 29” voorwiel om over obstakels te denderen en een 27.5” achterwiel voor onovertroffen wendbaarheid. Liever twee snelle 29’er wielen? Verwissel het onderste demperbevestigingspunt (apart verkrijgbaar) om het bottom-bracket te verlagen en een sneller wiel te monteren.
Verbeterde interne opbergruimte
Het opbergluik van de Slash is groter en gemakkelijker in gebruik. Alle kunststof onderdelen zijn gemaakt van gerecycled materiaal.
Voluit gaan met aanpasbare veerweg
Stel de hefboomratio in met het omdraaien van een chip. Rij ermee in de minder progressieve stand voor een zachter rijgevoel, ideaal voor ruige trails met gehoekte hobbels. Zet het om naar progressiever als je grote obstakels tegenkomt en niet de volledige veerweg wil gebruiken of liever voor een spiraalveer kiest.
Vlak of steil, jij mag kiezen
Monteer (apart verkrijgbare) excentrische balhoofdcups om de balhoofdhoek een graad vlakker of steiler te maken zonder dat de brackethoogte verandert.
Framemaat bepalen
Berekenen de framemaat van je fiets met je binnen beenlengte. De nauwkeurigste manier om je framemaat te berekenen? Meet je binnen beenlengte. Dit is betrouwbaarder dan afgaan op je lichaamslengte. Niet iedereen met dezelfde lichaamslengte heeft namelijk dezelfde binnen beenlengte. Terwijl vooral je benen bepalen of je lekker én goed op een fiets zit. Volg deze stappen:- Stap 1: Ga met je rug tegen een muur staan en zet je voeten 20 centimeter uit elkaar.
- Stap 2: Meet vervolgens de maat tussen de grond en de kruishoogte.
- Stap 3: Vermenigvuldig je binnen beenlengte in centimeters met 0,68 voor de juiste framemaat.